Shading och highlight

1
Precis under övre käkbenet lägger jag en mörk skugga för att markera den naturliga ''insjunkningen'' som man har där.
2
Precis över käkbenet så applicerar jag den ljusa skuggan för att framhäva lite extra.
3
Precis under ögonbrynet vid den högsta punkten applicerar jag ljus skugga igen för att framhäva ögat.
4
Mitt på näsan (näsryggen) och lite längre upp mot pannbenet så applicerar jag den ljusa skuggan igen om jag vill göra så att näsan ser längre ut/för att den ska framhävas.
5
Detta är inget jag gör. Men tänkte endå berätta.
Om man är onöjd med sin näsa och tycker att den är för stor så kan man ta en rougeborste med den mörka skuggan och applicera på var sida om näsan men det är viktigt att det inte hamnar mitt på näsan och gör det det så kan du ju bara ta ett lager till med den ljusa skuggan.(som man tog på näsryggen)
.
Till 1&2 använder jag en vanlig rougeborste. Till 3&4 använder jag en vanlig ögonskuggspensel.
Dom flesta märkena som säljer smink har paletter med just skuggor för shading och highlight! Men själv använder jag bara vanliga matta skuggor vilket funkar lika bra!
STÄLL FRÅGOR OM DET ÄR NÅGOT NI UNDRAR!

KOMMENTARER


Var med i veckans blogg, jag drar 5 vinnare varje söndag.

http://www.nattstad.se/themostshiningstar?id=2483600

Skriv din blogg i samma kommentar så jag vet vem du är :)

2012-02-07 // 23:03:30
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: