Ricinolja i håret

EDIT; Går att köpa på apoteket!
Nu såhär mitt i natten tänkte jag berätta en sak :)
Jag fick höra av min kompis mamma att hon använde ricinolja på sina ögonfransar och ögonbryn och det syndes att håret växt markabelt! Hon berättade även för mig att det kunde användas i håret och jag har googlat ganska mycket om det och hittat väldigt mycket information om just ricinolja i håret.
För er som inte vet är ricinolja egentligen ett laxeringsmedel som används vid stopp i magen men man har kommit fram till att det kan hjälpa kvinnors hårväxt. Håret växer egentligen ca 1- 1,5 cm i månaden men med ricinoljan ska det tydligen växa ca 5 cm i månaden! MIRAKEL!
Men jag har läst jättemånga bloggar nu där det står att man bara ska ha i det i ca 30 minuter och sen kom jag in på en blogg där en jej berättade att hon hade haft i det i hela dagar och att det hade verkat mycket bättre!
Jag har nu köpt ricinolja men tänker inte börja med det förrän efter nyår eftersom vissa har upplevt att färgen(om man färgat håret) har åkt av snabbare.
Ska användas  2-4 gånger i veckan
Tänkte bara berätta lite snabbt hur man sätter i oljan i håret.
1. Ta en klick på fingrarna som är ungefär lika stor som en femkrona. Om det inte räcker så tar du mer.
2. Innan du sätter det i hårbotten så gnugga händerna mot varandra för att aktivera oljan med värme.
3. Sedan MASSERAR du in oljan i hårbotten
4. När du masserat klart i hårbotten kan du ta oljan som är kvar på fingrarna och dra ut det i längderna.
5. Sätt sedan upp håret i en toffs för att undvika att få oljan på kläder osv.
6. Låt det värka i minst 30 minuter
7. Det ska räcka med att du tvättar håret som vanligt och bara vara lite noggrannare när du tar schampot
Lite olika sätt att tvätta håret på
1. Som vanligt men like noggrannare med schampot.
2. Tvätta håret med schampo 2 gånger istället för en gång. (Men tänk på att schamoo kan ha en uttorkande effekt på håret.
3. Innan du börjar tvätta håret så tar du i schampo och gnuggar in ordentligt och sedan tvättar du håret som vanligt!
Har även läst att man ska ha balsam i HELA håret när man nvänt ricinoljan!
Bilder från google



KOMMENTARER


fin blogg du har!:)

2011-12-29 // 19:39:55

Självklart är med! (:



Gud vad bra tips tack så mycket det ska jag nog prova! Lägg gärna upp hur det gick sen och om det funkade så man kanske kan testa det själv :)

2011-12-30 // 20:42:32
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: