Hair

Hejsan! Jag har inte lust för att blogga men tänkte lägga upp en fisyr som jag gjorde i skolan idag. Jag mixade lite av olika tekniker som vi lärt oss än så länge :)
Här är framifrån. På högra sidan(som man ser bilden) gjorde jag en liten vattenfallsfläta och lockade ''vattenfallet'' med plattång och tog även ner hår på andra sidan och lockade det med plattång.
På denna sidan gjorde jag 3 mindre inbakade flätor som slutade strax bakom örat. Och håret som överblev gjorde jag en vanlig fläta av och tog bak på huvudet och snurrade runt loopens ''rot'' som jag gjorde bak på huvudet. Se nästa bild.
Där på högra sidan ser ni flätan som kommer från dom 3 inbakade. När jag hade gjort lite av vattenfallsflätan så flätade jag den som en vanlig fläta och snurrade även den runt loopens ''rot''. Loopen har jag gjort med allt hår som blev klar när jag hade gjort mina inbakade flätor och vattenfallsflätan. Om ni vill ha en video på hur man gör en loop så kommentera!

Här är en tydligare bild på hur jag gjorde med det överblivna håret av dom inbakade flätorna. Och här kan du även ana hur jag snurrat flätan runt loopens ''rot''

Om ni vill ha videos på hur man gör något av det jag gjort i denna frisyren är det bara att kommentera så ska jag försöka fixa det :D

KOMMENTARER


Anonym

Visa en video hur du gjorde allt:) Skit nice!

2011-12-15 // 14:38:02
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: